de weken vliegen voorbij! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Anne Overeem - WaarBenJij.nu de weken vliegen voorbij! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Anne Overeem - WaarBenJij.nu

de weken vliegen voorbij!

Door: ikzelf

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 September 2014 | Frankrijk, Parijs

Lieve lezer van mijn blog,

Ik ben nu drie weken hier wat dus eigenlijk nog niet zo lang is. Het voelt voor mij alsof ik hier al een langere poos ben wat eigenlijk alleen maar positief is.

De weken hier zijn voor mij nog een beetje saai en dat komt voornamelijk door het feit dat mijn school pas over twee weken begint. Elke dag haal ik de kinderen om half 5 uit school en ben dan een kleine 2,5 uur alleen met ze. Dus tot half 5 heb ik de tijd alleen en kan ik doen en laten wat ik wil. Ik zit vooral veel in de tuin en lees boeken, hang wat rond in Parijs en probeer zoveel mogelijk mensen te ontmoeten.

Afgelopen vrijdag ben ik super leuk uitgeweest met twee meiden die net als ik uit Haarlem komen. Dat was voor mij een heel leuke ervaring omdat ik nog niet eerder uitgeweest was in Parijs. De dag erna heb ik eigenlijk voor pampus gelegen omdat ik heel erg moe was. De zondag die volgde ben ik in de middag Parijs weer ingetrokken voor een heerlijk wandeltochtje. Ik heb weer onwijs mooie plekjes ontdekt, terrasjes gezien waar ik graag een keer wat zou willen drinken, kerkjes bezocht een vooral veel rondgelopen. Parijs blijft mij keer op keer verbazen omdat het een stad is met zoveel gezichten.

De week voor de vrijdag die ik hierboven beschreef verliep heel rustig. Elke ochtend begon met een boterham en een kop thee in de zon in de tuin. Mijn leven is soms heel naar, ziet u. Daarna ging ik vaak naar mijn kamer om daar nog even te relaxen want het bijkomen na een het eten van een boterham is zeer belangrijk. Ik probeerde wat meiden te contacten maar kreeg niet echt een antwoord terug. Ik hoop dat ik op mijn school leuke mensen zal ontmoeten en dat ik met deze mensen ook leuke dingen kan gaan doen omdat zij (denk ik) net als ik Parijs nog niet kennen.

Deze week wil ik heel graag benutten om Parijs nog beter te zien en ik zal op donderdagochtend vroeg naar Parijs vertrekken om wat musea te bekijken. Vandaag ontving ik mijn Navigo!Pas die mij gratis door Parijs zal lijden.

Snel horen jullie meer!

Ik mis jullie heel erg en ik merk dat ik zoveel meer vrienden heb dan dat ik in eerste instantie dacht!

A bientôt <3

  • 16 September 2014 - 21:17

    Lia:

    Hi Anne, wat gezellig om te lezen hoe het je vergaat in Parijs!
    Zit je eigenlijk ver van het centrum? ( alhoewel centrum een redelijk omvattende begrip is in Parijs). Lukt het goed met het koken voor de kinderen? Heb je al wat recepten geprobeerd uit de verzameling die je op je feestje kreeg?
    Dikke kus,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ik woon voor 10 maanden in Parijs, hoe vet is dat?! Ik werk als au pair bij een Nederlands-Frans gezin en via deze blog wil ik al mijn lieve vrienden en mijn familie op de hoogte houden van mijn 'adventures'. Vandaar de naam: THE PARIS ADVENTURE

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 912
Totaal aantal bezoekers 2251

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 01 Juli 2015

The Paris Adventure

Landen bezocht: